Varehuschefens juleøl

agensen low Som vestjyde synes han, at det er grænseoverskridende at promovere sig selv på den måde. Men på den anden side vedkender han sig rollen som byens Kvickly-varehuschef, og at lægge navn til en ny juleøl skaber god omtale af Kvickly og gør ham til en kendt ansigt i Silkeborg.

– Det er en anderledes form for markedsføring, som jeg lige skulle vænne mig til. Men det er ok, for det er med til at positionere os i markedet, og det har haft den ønskede effekt, siger Lars Agesen til Butikslederen.

Agesen No. 1 er det korrekte navn på den nye juleøl, som Kvickly Silkeborg har lavet i samarbejde med det lokale Grauballe Bryghus – helt i tråd med tidens mantra: »lokale varer«.

Kvickly kører fuldt sortiment fra Grauballe Bryghus, dvs. 12 varianter. Men fra uge 44 blev Agesen No. 1 føjet til listen.

Det er en juleøl tilsat nelliker og kanel, som brygmester William Frank har brygget specielt til Kvickly Silkeborg.

Én produktion på Grauballe Bryghus udgør 2200 flasker øl. Så mange flasker turde Lars Agesen ikke binde an med, så han lavede en aftale med kollegerne i Kvickly Buddinge i hovedstadsområdet om at aftage 1000 flasker.

– Salget går så godt, at vi sagtens kunne have taget alle 2200 flasker. Det er dejligt, og nu er der sat en ekstra produktion i gang, så vi har nok indtil jul. I Buddinge går det også godt, så de får igen 1000 flasker af den nye bryg.

Som navnet »Agesen No. 1« antyder, er denne juleøl blot den første i rækken af en serie.

Grauballe Bryghus har »Agesen No. 2« i støbeskeen.  Den bliver præsenteret til påske og vil blive solgt i over 10 Kvickly-varehuse.

»Agesen No. 3« kommer til sommer og bliver lanceret som en grill-øl.

– Vi laver et setup med tre varianter, og til den tid lader vi kunderne stemme om, hvilken af de tre øl, de bedst synes om.

– Så får vi en god happening ud af det – og Kvickly vil igen differentiere sig i forhold til konkurrenterne, smiler Lars Agesen.

 

 

 


Læs flere artikler